8 October 2010

RAYA 2010 (Part 2)

Sambung balik versi malam plak...tak sempat nak make-up2..lepas maghrib jek ada orang datang..aku pun just pakai bedak ngan lipstik jek...tapi ayu lagi...Versi malam khas untuk sedara mara plak..tu pun aku tak jemput semua pun... 

Kiri kanan rumah aku pun buat open house..aku titipkan Encik Suami jek pergi sebab aku sedang sibuk di rumah. Mesti dorang pun pelik, apsal aku tak jemput dorang..sorilah...bajet ciput..nanti wat house warming..aku jemput kalian ek...
Bersama-sama tetamu yang paling ku nanti2kan..kakak kesayanganku...maklumlah takder kakak...tak sangka sudi jugak Kak Fieda singgah umah orang ek...rindu benor aku ngan pompuan ni...walaupun sekejap jek bertemu...harap2 boleh singgah lagi lamer ek...
Tukang masak merangkap designer deco umah aku...adik tengahku ...mekacihlah sebab sudi tolong akak masak rendang yang sedap tu..pehtu tolong touch-up2 umah den..pehtu tolong sponsor2...saper2 nak pakai perkhidmatan dia leh contact aku ek...
You are  the best! Mekacih jugak pada adik bongsuku sebab masak laksa yang marvelous....mekacih gak kat future MIL dia yang sudi singgah.... 
Walaupun tak sempat bertemu kengkawan di siang hari..ko datang jugak ek Salina...luv u lahh....hehehehe...ni member dari Form 1 gak..sampai Form 5. Kebanyakan member gegurls ..semua geng dari form 1...Tini jek tak dpt datang...aku pahaammmmm.....
Wif my makcik2 yang still vounge gitu...tgklah mukaku yang dah hancur lebur tu...sangat panas..sangat berpeluh..sangat capek...tapi suker bangat...
Makcik2 aku  sibuk nak bergambar ngan "Lampu Ajaib" aku tu..hentam sajalah...Makcik saku yang paling kiri siap posing maut kat tepi LA aku tu..katernya nak TAG kat FB ..suruh anak dia kat Kedah beli gak...kikikiki...
Bersama Moksuku yang vouge gitu...dia ni Mak Andam...so, sesaper nak kawin ker..bertunang ker..sila2 contact aku ek...blh diskaun lagi...(nyampah nengok muka sendiri...kikikki)
My uncle Dato' Sukri (memandai jek aku tambah "Dato" tu...hehehehe...moga-moga 1 day) & my makcik (adik ipar mak aku) Cik Pah & anak terunanyer tersengih jek kat belakang tu...
Aku tak tau maybe sibuk layan orang..tak banyak pun gambar my anak dara dan anak teruna. 1 ni je kot sempat snap..sib baik sempat senyum..

"Alamak dik...Mama luper nak wat rambut pacaklah....." Betapa sibuknyer aku sampai anak pun tak sempat nak touch up..bibik2 2 orang tu sibuk touch up diri sendiri...kikiki..tapi adik still encem...
Dan ni pun satu-satunyer gambar tuan rumah together2..Muka makin sememeh..Encik Suami sangat  sibuk mengemaskini makanan...mekacih laling atas kerjasama ...
Teng!Teng!...nilah "Lampu Ajaib" aku. 
Hampir jam 11 baru abih majlis...Penat tak ingatlah..ni baru kecil-kecilan. Sib baik ada mak ngan adik-adikku..tanpa dorang kelam kabut hidupku...
Pada yang datang terima kasih aku ucapkan.Pada yang tidak ku jemput, jangan berkecil hati..ada rezeki aku jemput ye...
Pada yang tidak ada muka dlm blog aku ni..mintak maaplah..mungkin jurugambar tak sempat nak snap kot...len kali..leh kt bergambar lagi ek...

7 October 2010

AIDILFITRI 2010

Raya pertama cam biasa kat rumah akulah..
Lepas sembayang raya..selepas bermaafan
kami beramai-ramai menuju ke tanah perkuburan
Alangkah bahagianya kalau arwah nenek (Hajah Sukini) masih hidup
Aku terlalu rindukan dia..hanya al-fatihah mampu aku sedekahkan.
Pastu..balik dari tanah perkuburan tunggu orang datang
nampaknya pepagi raya ni budak-budak kureng datang rumah
tak tau naper??
Mungkin dengan pelbagai kejadian menimpa terhadap kanak-kanak
Mak Bapak sukar melepaskan anak-anak pergi beraya..
lebih baik beraya dengan Mak Bapak..lebih selamat







Nilah serba sedikit gambar raya yang sempat aku titipkan buat peminat Blog aku yang setia menanti bahan dari aku..tahun ni cam xder mood nak amik gambar sangat lebih-lebih anak lelaki aku. Tapi kami sekeluarga sempat gi berposing kat kedai gambar amik gambar sekeluarga (gambar belum siap lagi)

Abis menunggu orang datang beraya kitaorang lak nak gi beraya rumah Mak Mentua adik aku lak kat Ijok..
Tradisi kami sekeluarga belah petang gi balik kampung Mak aku lak
Taklah jauh sangat..kat kampung sebelah jer Kg Paya Jaras Hilir.
Gi melawat rumah adik-beradik Mak aku dari yang tua hingga yang muda
Semua duduk kat satu kampung tu jer..cuma kitaorang terpisah sikit.
Sampai ke petanglah kami beraya sakan..tu pun tak abis lagi..
Malam duduk rumah tunggu orang datang lagi
dahlah..nak sambung buat kerja..

6 October 2010

RAYA 2010 (Part 1)

Asyik pergi open house orang jek..kali ni aku anjurkan open house...bukan open sangatlah..konsep dia cam nih ..kawan2 sekelas aku masa sekolah menengah dulu nak berayer di rumah baruku...aku relakan diri jugak adakan majlis ni khas untuk dorang..tapi taklah ku jemput semua..pasal bajetku ciput ajek..pepahamlah masuk umah baru ni semua kena pakai uang... 

Mala & Family adalah 1st guest yang datang umah. Nasib baik makanan dah siap masak. Nilah member aku dari sekolah rendah lagi..masa sekolah kat Sekolah Kebangsaan Sungai Pelong dulu...still bersama-sama walau aku punyer anak 2 dan Mala punyer anak 4. Dia pun duduk kat area umah aku tapi Saujana 1.
Member opih aku..kalau tak panggil raser berdosa plak...Kak Wani & family..satu-satunya member opih yang datang...
Masih ingat muka2 ni?Hehehe..yang baju ijo tudung kuning tu Lily..ala..minggu lepas yang aku pi open house dia tu...yang belah kiri aku pun ada gak..Ijue...Lily ni pun member aku sedari kecik2 lagi..best friend forever..Ijue plak member dari form 1-5 kat Sekolah Menengah Bukit Gading (Faizal Tahir pun satu sekolah ngan aku tau) 
Yang ni family Ijue, Lily ngan Linda (adik Lily) camlah korang kenal kan....nampak tak krusi tu..kan aku selalu ckp ngan korang umah aku kosong jek..krusi pun takdak...hehehehe..krusi tu baru sampai jumaat lepas atas belas kasihan Abah aku..dan sokongan Mak aku...mekacih...kalau idak...korang duduk kat lantai jelah ek...
Anak dara aku ngan anak2 dara Ijue....dulu depa ni satu sekolah Tadika....anak dara Ijue ni memang peramah orangnyer..suker make up lagi cam maknyer gak...kikiki..Ijue pun makin vounge sekarang...siap pakai bulu mata rozita che wan lagi...kikikiki...aku pun turut berkenan ngan bulu mata Ijue tu...Bila katner jue????
Mak aku yang sedang control cun...Abah belum sampai..Abah pi mancing...aku paksa Mak tidur umah aku..pasal nanti Mak leh tolong kemas2...kikikiki..Mak den ni takleh tengok barang bersepah...rimas katernye....
Sekian dulu untuk sessi siang...nanti aku update sessi malam plak ek....

27 August 2010

BARAAN RAYA RUMAH LILY

Seronokkan dapat berkumpul ngan kengkawan sekolah. Weekend lepas member baik aku Puan Lily ngan hubbynya Ajam wat makan2 khas untuk kengkawan kami jek..yang sempat aku jumpa Abang (Fazli), Salina, Azim & Ijue. Sangat bahagia walaupun hanya seketika. Acara wajib kami ketip gambarlah...hihihihi...

Actually gugurl's ni dari kelas 5B2..yang ni besprenz jek..yang teruna tu masih single lagi...
Me n Ijue...besprenz forever...
Dari Kiri : Ijue, Lily (tuan rumah), Me, Sal & Ajim
Terima kasih pada Lily yang masak untuk pertemuan kami ni..kalau ada Ijam Toman, Epot, Musliha, Tini, Salleh kan lagi seronok. Masa sangat mencemburui pertemuan kami. Lepas ni aku kena bergegas ke Putrajaya plak.
p/s : sedap Pn Lily

19 August 2010

KITCHEN CABINET IDAMAN HATI

Disebabkan kakak aku yang sorang ni Kak Fieda beria2 sangat nak nengok lemari gobok aka Kitchen Cabinet aku.....maka aku terpaksa tempekkanlah jugak lemari gobok aku untuk tontonan dia.
Tadaaaaaaaa
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

18 August 2010

TEMPAT MAKAN BEST DI BANDUNG

Jalan-Jalan Cari Makan di Bandung!
Tempat ke 2 yang saya syorkan...silalah suruh Pak Supir korang bawak ke RM Sunda Kelapa Garden. Asyik sekali... saya kasi 5 bintang. RM Sunda Kelapa Garden menyediakan makanan Sunda...kali ni kitaorang dapat makan Ikan bakar jugak...tapi berlainan menu. 
Jangan lupa kalau pergi ke Bandung...sila singgah ke sini..
with love 💗 
pls follow/like/subcribe

BlogIG | Youtube

16 August 2010

RESTORAN SARI PAWON DI BANDUNG

Jalan-Jalan Cari Makan di Bandung!
Kali ini kami dibawa oleh pak supir ke tempat makan yang lebih menarik. Berkonsepkan restoran dalam taman ada ikan...hehehehe....
Dari depan restoran pun dah nampak menarik. Mesti makan pun sedap :)
Lihat! Bestkan.....rasa tenang je melangkah ke dalam restoran Sari Pawon ini.
Semua ikan gurame, ditangkap segar dari kolam sekitar Restoran Sari Pawon tersebut.  
Memang menyelerakan sungguh makanan di Restoran Sari Pawon. Teringat-ingat sampai ke Malaysia. Kapan mau ke sana lagi ya....

Sempat beli bakul nasi buat cenderahati pulang ke Malaysia. Murah je...cuma rp70 ribu.

Buat ibuk-ibuk dan bapak-bapak yang kepingin mahu ke Bandung, boleh segera singgah ke Restoran Sari Pawon ini. Memang berbaloi makan dengan penuk kenikmatan :)
Alamat Restoran Sari Pawon :
Jl. Karangsari, No.5 Setiabudhi-Bandung

15 August 2010

TRIP BANDUNG 2010 (Part 5)

Hari Kelima Trip ke Bandung
Hari terakhir di kota Bandung. Sedih plak nak meninggalkan bumi membeli belah ni. Sebelum balik sempat ronda-ronda Rumah Mode lagi. Ada je yang tertinggal...hehehehehe...
KartikaSari Bandung
Kalau ke Bandung, tak membeli buah tangan memang tak sah. Lebih-lebih lagi kek di Kartikasari. Memang kerlas kedai Kartikasari ni. Besar dan selesa. Kat Malaysia memang takde kedai kek segedek ini :)
Adik aku menggiler tengok cookies yang comel-comel sangat dan unik rekabentuknya. Aku gila makanan yang ada cili padi tu :) Coklat kat sana pun comel-comel tapi agak mahal.
Percutian yang menyeronokkan sebab adik Moon sihat je sepanjang di Bandung tak macam dulu....hehehehe....Alhamdulillah...semua settle dengan jayanya. InsyaAllah, ada duit..ada umur yang panjang, bolehlah ke Bandung lagi. Memang tak jemu ke sana...hahahahahaha...Terima kasih buat Pak Davit, supir kami....sudi menjaga kebajikan dan perut kami di sana. Panjang umur jumpa lagi...
with love 💗 
pls follow/like/subcribe
BlogIG | Youtube

14 August 2010

TRIP BANDUNG 2010 (Part 4)

Hari Keempat Trip ke Bandung
Gasibu Sunday Shocking Market/Pasar Pagi Bandung
Hari ini kami mahu ke Pasar Pagi Bandung atau dikenali Gasibu Sunday Shocking Market atau Pasar Ahad Terkejut Gasibu. Memang korang akan rasa shock/terkejut beruk bila gi asar Pagi Bandung/Gasibu Sunday Shocking Market ni. Punya besar dan luas tapi selesa. Korang suruh je pak supir korang bawak ke situ...mesti dia tau..
Laki aku yang sangat nak kesini. Nak cari pesanan anak bujang dia tapi yang dibeli untuk anak pompuan plak...hehehehe...Macam-macam ada dijual disini. Memang besar pasar ni...dah macam pasar sekampung pulak.
Memang seronok berada di Pasar Pagi Bandung/Gasibu Sunday Shocking Market. Barang-barang ada yang lebih murah dari Pasar Baru Bandung.
Penat nak jalan, boleh naik kereta kuda ye. Seround cuma RM10 hengget jek..
Fenomena biasa di Bandung. Pengamen memang bersepah sekitar kota Bandung. Apatah lagi seniman jalanan. Sambil nyanyi sambil jalan. Awas!! Sila Berhati-hati dengan pengemis/pengamen di sana. Sorang korang derma...berduyun-duyun dorang serbu korang.

Satu lagi, jalan terkejut kalau tengok orang jual kain ela dan rim tepi jalan je. Tak payah ada kedai. Macam-macam dorang boleh jual kat kaki-kaki jalan Bandung.
Cihemplas
Lepas berpuas hati di Pasar Pagi Bandung/Gasibu Sunday Shocking Market, kami ke Jalan Cihemplas pula. Sebenarnya tak best sangat pun tapi saja nak bawak Kak Maria dan Siti tengok jalan yang penuh dengan patung superhero yang besar gedabak.  

Kalau korang adalah peminat Superhero atau Superwoman, boleh cari barangan kesukaan korang disini. Ada outlet Superman, Batman, Spiderman, Ramboo dan macam-macam lagik. 
Ada jugak barangan unik seperti tumb lighter. Nampak real. Ada yang lebih dasyat pun ado..... 
Jangan lupa suruh pak supir korang bawak kesini. Dah alang-alang sampai Bandung, tempat wajib pergi walaupun cuma bergambar :)
with love 💗 
pls follow/like/subcribe
BlogIG | Youtube