8 October 2010

RAYA 2010 (Part 2)

Sambung balik versi malam plak...tak sempat nak make-up2..lepas maghrib jek ada orang datang..aku pun just pakai bedak ngan lipstik jek...tapi ayu lagi...Versi malam khas untuk sedara mara plak..tu pun aku tak jemput semua pun... 

Kiri kanan rumah aku pun buat open house..aku titipkan Encik Suami jek pergi sebab aku sedang sibuk di rumah. Mesti dorang pun pelik, apsal aku tak jemput dorang..sorilah...bajet ciput..nanti wat house warming..aku jemput kalian ek...
Bersama-sama tetamu yang paling ku nanti2kan..kakak kesayanganku...maklumlah takder kakak...tak sangka sudi jugak Kak Fieda singgah umah orang ek...rindu benor aku ngan pompuan ni...walaupun sekejap jek bertemu...harap2 boleh singgah lagi lamer ek...
Tukang masak merangkap designer deco umah aku...adik tengahku ...mekacihlah sebab sudi tolong akak masak rendang yang sedap tu..pehtu tolong touch-up2 umah den..pehtu tolong sponsor2...saper2 nak pakai perkhidmatan dia leh contact aku ek...
You are  the best! Mekacih jugak pada adik bongsuku sebab masak laksa yang marvelous....mekacih gak kat future MIL dia yang sudi singgah.... 
Walaupun tak sempat bertemu kengkawan di siang hari..ko datang jugak ek Salina...luv u lahh....hehehehe...ni member dari Form 1 gak..sampai Form 5. Kebanyakan member gegurls ..semua geng dari form 1...Tini jek tak dpt datang...aku pahaammmmm.....
Wif my makcik2 yang still vounge gitu...tgklah mukaku yang dah hancur lebur tu...sangat panas..sangat berpeluh..sangat capek...tapi suker bangat...
Makcik2 aku  sibuk nak bergambar ngan "Lampu Ajaib" aku tu..hentam sajalah...Makcik saku yang paling kiri siap posing maut kat tepi LA aku tu..katernya nak TAG kat FB ..suruh anak dia kat Kedah beli gak...kikikiki...
Bersama Moksuku yang vouge gitu...dia ni Mak Andam...so, sesaper nak kawin ker..bertunang ker..sila2 contact aku ek...blh diskaun lagi...(nyampah nengok muka sendiri...kikikki)
My uncle Dato' Sukri (memandai jek aku tambah "Dato" tu...hehehehe...moga-moga 1 day) & my makcik (adik ipar mak aku) Cik Pah & anak terunanyer tersengih jek kat belakang tu...
Aku tak tau maybe sibuk layan orang..tak banyak pun gambar my anak dara dan anak teruna. 1 ni je kot sempat snap..sib baik sempat senyum..

"Alamak dik...Mama luper nak wat rambut pacaklah....." Betapa sibuknyer aku sampai anak pun tak sempat nak touch up..bibik2 2 orang tu sibuk touch up diri sendiri...kikiki..tapi adik still encem...
Dan ni pun satu-satunyer gambar tuan rumah together2..Muka makin sememeh..Encik Suami sangat  sibuk mengemaskini makanan...mekacih laling atas kerjasama ...
Teng!Teng!...nilah "Lampu Ajaib" aku. 
Hampir jam 11 baru abih majlis...Penat tak ingatlah..ni baru kecil-kecilan. Sib baik ada mak ngan adik-adikku..tanpa dorang kelam kabut hidupku...
Pada yang datang terima kasih aku ucapkan.Pada yang tidak ku jemput, jangan berkecil hati..ada rezeki aku jemput ye...
Pada yang tidak ada muka dlm blog aku ni..mintak maaplah..mungkin jurugambar tak sempat nak snap kot...len kali..leh kt bergambar lagi ek...

No comments:

Post a Comment