16 May 2020

SHORT VACATION IN PHUKET (PART 2.2)

Sambungan dari Part 2 | Snorkeling di Coral Island & Raiya Island

Assalamualaikum! Sawadikap! Kam Kum Kap! 😍

Korang dah keje ke? Sis dah masuk keje pun lepas PKPB diumumkan. Tu yang blog jadi sendu balik. Weekend jelah dapat menulis. Semoga seronok membaca ye.

SUNSET VIEW DI LAEM PHROMTHEP

Tak habis lagi rasa keseronokan bersnorkeling yang happening macam joyah tu, kami excited bergegas nak tengok sunset pulak. Memang extreme sungguh aktiviti hari kedua kami ritu. Nasib baiklah kuda-kuda kami masih gagah perkasa.

Sampai hotel dalam pukul 2 lebih camtu, kami terus bersiap. Tut tut pulak memang kami booking pakcik semalam tu.

Orang kata, jika ke Phuket tempat wajib pergi adalah Laem Phromthep Viewpoint. Apa yang menarik di situ ialah nak lihat matahari terbenam. Tak sabarnya.

Perjalanan mengambil masa lebih sejam untuk sampai ke Laem Phromthep Viewpoint. Tak rasa lama pun sebab terbuai dengan angin dan permandangan naik tut tut.

Matahari malu-malu nak melabuhkan tirainya ...

Beg tu sis baru jer beli kat kedai tepi jalan tempat parking kereta di Laem Phromthep ni ...
Gigihkan beli beg untuk ootteeddeeyy 😜

Laem Phromthep View Point ni tidak asing dan sangat popular di kalangan pelancong asing. Tapi orang tempatan pun ramai jer sis tengok lepak sini. Mungkin hujung minggu barangkali.

Jika korang ke Phuket wajib singgah sini untuk lihat sunset. Sungguh cantik weiii walaupun ko hanya termenung nengok matahari terbenam 😎

Petang nan merembang bersama teman-teman 😍
Dan budak kecik ni dahpun meninggalkan kami. Dah dapat tempat lagi baik.
Sesungguhnya kenangan ini adalah kenangan terindah.
Banyak gelak dari nangis 😝
Semoga berjaya ditempat baru ye aggasi Hani 💗

SubhanaAllah. Cantik

Dari Laem Phromthep Viewpoint kami suruh pakcik tut tut terus hantar kami ke tempat dinner kami.

DINNER DI PANTAI RESTORAN HALAL FOOD PHUKET

Kedai makan Halal di Phuket agak terhad. Hasil carian di blog orang ramai, Efa selaku ketua trip jumpa kedai makan halal. Tapi agak jauh sikit dari hotel kami.

Restoran ni tepi laut dan tepi jalan jer. Bersih dan cantik. Kepunyaan Melayu Champa.
Kalau korang naik tut tut korang tunjuk gambar ni sebab bila cakap dorang tak paham ... huhuhu ...

Acara wajib jika travel, mesti ada acara makan malam bersama. Baru mesraaaaa 😁

Dapat makanan ala-ala Melayu memang lahap jadinya ... tapi bagi sis lagi sedap seafood di Kedai Makan Kalim Rim Lay yang kami makan malam pertama tu.

Habis makan malam di Pantai Restoran Halal Food, kami nak ke Phuket Night Market. Dorang ni bolehlah naik motor, kami yang tak reti naik motor ni kena naik tut tut lah gamaknya.

Benda pertama yang sis nampak bila sampai Phuket Night Market ni ialah beg rotan weiiii. Naik sawan aku nengok hahahaha. Tapi harga tengah malam agak mahal sikit walaupun sesi menawar telah dibuat. Mahu tak mahu kenalah beli sebab esoknya dah nak balik Malaysia.

Antara beg rotan yang berjaya sis sambar di Phuket Night Market

Puas hati dalam beg idaman hati. Boleh tidor dengan tenang sebab esoknya sebelum balik kami nak makan dim sum tersedap di Phuket.