25 November 2014

KENDURI BERKHATAN QAYYUM

Alhamdulillah…syukur ke hadrat Illahi. Majlis Berkhatan Firhan Qayyumberakhir dengan sempurna walaupun banyak drama berlaku. Biasalah anak bujang aku nan seorang tu. Banyak ragam. Banyak kerenah. Banyak songeh. Apa yang paling ditakuti…takut dia tak mahu naik pelamin je..
Mesti ramai tertanya-tanya…pehal pulak anak aku yang baru 10 tahun tu dah naik pelamin kan?hehehehehehe…..
Memang tradisi keluarga #ibclan. Bila nak sunat je buat kenduri sikit pastu bersanding macam nak kawin. Tapi tak semua yang buat. Aku buat cuma ingin kekalkan tradisi. Saja seronok-seronok. Dulu punya lagi best kot…budak-budak siap kena julang lagi….hehehehehe….


permulaan majlis dimulakan dengan kumpulan marhaban mak aku….
Kumpulan Muslimah Paya Jaras. Semua geng mak aku nie….wajib kena panggil…sebabkan kesibukan diorang jugaklah, aku terpaksa adjust cepatkan masa nak buat kenduri ni.



Ketibaan Pengantin Cilik. Sebelum ni dah banyak drama berlaku. Dengan Qayyum buat perangai…taknak pakai sampinlah…puaslah pujuk nanti tengok wayanglah….Nasib baik jugak pengantin perempuan tu tak banyak ragam…excited lagi adalah….



Masing-masing tengah malu…wakakakakakaka….sib baik ada kompang dari Rumah Anak Yatim Kasih Harmoni..kalau takde…lagilah haru biru…


Dah macam kahwin paksa bebudak nie….sorang ke hulu…sorang ke hilir…puas adjust….hehehehe….


Giler comel semuanya kesayangan mamalong nie……teringat zaman kecik-kecik dulu…bila ada orang kahwin kat rumah arwah nenek…mesti kami sepupu sepapat pun sibuk main kahwin-kahwin….:)


Tengok anak aku…dah mula buat muka tak puas hati…..


Ramai yang kagum dengan nilai kerapatan keluarga #IBClans. Memang antara kami makcik, pakcik dan sepupu sangat rapat. Tipulah kalau aku kata kami tak pernah gadoh. Selalu sangat gadoh. Dari kecik sampai ke besar. Tapi itu semua rencah pahit manis nilai sebuah ikatan persaudaraan. Semua itu mematangkan kami. Membuat kami lebih rapat dan merasai pahit maung kehidupan. Prinsip #IBClans, kalau masuk keluarga #IBClans…kenalah ikut cara kami yang gila-gila remaja ni. Kalau tak suka dengan cara kami, belajar-belajarlah suka.  








 Dua-dua kawan baik aku dari sekolah rendah lagi.  


 Kawan sekelas 5A2 di Sekolah Menengah Bukit Gading. Terima kasih Kak Sal dan Mona sudi datang


Terima kasih Kak Effa dan Kak Wani sudi datang. Persahabatan dengan Kak Effa pun sudah terjalin lamanya. Sayang akak berdua 🙂





 Terima kasih Abang (Fazli), Fita, Salina, Mona, Lily, Ajim & Iwan sudi datang. Tak sangka yang dulu tak rapat tapi sekarang makin rapat. Terima kasih korang. Paling terharu Iwan. Sanggup tahan sakit semata-mata nak datang kenduri aku. Esoknya terus Iwan kena tahan sebab buasir. Sayang korang ketat-ketat 🙂


Tak sangka Kak Yon sudi datang rumah Alin. Mak Alin sukalah tu ada kawan baru…hehehehehe….


Terima kasih buat saudara mara, ipar duai, jiran tetangga dan sahabat handai kerana sudi datang ke Majlis Berkhatan Firhan Qayyum. Pada yang tidak dijemput, maafkan saya kerana kekurangan bajet 🙂 Ada rezeki bertemu lagi.
Tajaan :-
Makeup Artist : Azie Maziah dari Ratu Mahligai Eksklusif
Photobooth & Candy Buffet : Ratu Mahligai Eksklusif

No comments:

Post a Comment