2 April 2011

Trip Bandung - Jakarta 2011 (Part 2)

Hari kedua di Bandung.
Bandung dikenali kota membeli produk-produk berjenama dan berkualiti tinggi. Selain itu, Bandung jugak terkenal dengan factory outlet. 
PASAR BARU
Seperti dijanji oleh bos kami semalam, kami ke Pasar Baru sekali lagi. Sambung yang semalam tak habis shopping. Saya dah cakap ngan dorang ni..kalau ke Pasar Baru 1 hari belum tentu cukup..bukan sebab nak shopping sakan..tapi sebab keadaan kedai yang terlalu banyak pilihan. Dan sering lupa jalan balik sebab jalan berbelit...hehehehe...
Saya jadi tukang tunjuk arah. Tukang pilih kain. Tukang pilih telekung. Tukang tawar menawar. Maklumlah dah ada pengalaman. Tapi seronok...geng-geng saya semua sporting. Kami cuma diberi masa 2 jam je untuk membeli belah di Pasar Baru. Macam lipas kudunglah kami bershopping.
FACTORY OUTLET
Kami ke Jalan Dago dan Jalan Riau. Terdapat berbagai jenis factory outlet di sana. Larat dengan tak larat jek nak jalan......
Pak Ikin memperkenalkan sahabatnya yang menjual souvier. Kak Wani borong habis. Saya macam biasa..possing jek lebih..huhuhu...
Awas! Anda bisa dihiburkan oleh pengamin kecil. Sangat kasihan. Kecik-kecik dah kena jadi pengamin. Tapi itu bukan benda asing kat sana. Kalau kita kat sana perasaan insaf sangat..bayangkan anak-anak kita jadi pengamin..dorang sanggup buat keje apa jek demi sesuap nasi. Tapi perlu diingatkan...kalau nak bagi duit..kena bagi sorok-sorok..sebab nanti ada yang lain kerumuni anda..macam yang berlaku pada bos saya Encik Omar. Siap berpaut kat kaki lagi...huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment