10 Disember 2010

Lesung Idaman Kalbu

                                                            Image : Google
Raser-raser orang Melayu leh idup ker tanpa lesung batu? Hah...melayu sorang ni dah try pun..kunun-kunun...terrorlah..semua bohh ajerr..dalam putera blender tu...hampeh...sambal belacan tak hensem langsung sudahnya....
Dari Econsave ke Kedai 2 hengget...singgah plak ke Tesco...drop by gak kat Jusco...masih tak terjumpa jugak lesung batu idaman. Apsallah Ikea tak jual lesung batu ek..mesti cool....hehehe...
Lesung batu camner yang ko nak wahai Puan Alin Marlini??
Selalu aku tengok lesung batu ni samer jek pattern nye..tapi sejak aku lihat  Lesung Batu Abg Mat Gebu aku jadi tertawan. Aku ada gak tanya kat dia..tapi still belum ada jawapan.Barangkali lesung batu turun temurun kot...
Korangggggg........(dengan gaya manja ala2 Ella).......kalau korang tertengok ker...terpandang ker...terlihat ker...terdaring ker..terjumpa ker..terusher ker...
Koranggg bagitaulah aku ye...aku nak sangat nih...

Transfer ke PPUM


~8 Disember 2010~
 
Hari ni Qayyum ada appoinment kat Pusat Perubatan Universiti Malaysia (PPUM). Babah angkut sekali Mama dan kakak Balqis jadi peneman. Dalam keta dah standby satu beg baju dan kelengkapan adik Qayyum..mana tau kena tahan kat wad.
Orang mesti ingat adik Qayyum kena sunat padahal kalau bukak kain pelekat mesti orang terkejut..tu pasal adik Qayyum suker tutup ngan kain pelekat Babah pasal nanti orang mesti tanya..adik Qayyum memang tak suker glamer...hihihi...
 Kemana saja adik Qayyum berada...rambut still standing...
 

Appoinment pukul 3 tapi ruper-rupernyer kena amik nombor giliran gak. Dekat pukul 5 baru boleh jumpa doktor. Doktor kater kaki adik Qayyum tak boleh di simen lagi pasal luka masih belum kering sepenuhnya. Kalau di simen jugak..akan mendatangkan masalah pada adik Qayyum nanti. Tu pasal adik Qayyum suker...pasal boleh duduk umah lagi dengan kakak Balqis. Mama pun takut, gementar tapi lega sebab boleh manja2 dengan adik Qayyum lagi. Ya!Allah..sembuhkanlah luka dan pulihkan kaki anakku...semoga dipermudahkan....amin..
 
 
Tau tak pintu apa nih? Ni Bilik Cucian Luka...cantik kan....mula2 masuk bilik ni adik Qayyum siap nyanyi2 lagi...cuba lihat bila dah siap cuci...... 
 
*
*
*
kesian adik Qayyum...dari luar bilik Mama dengar adik Qayyum jerit kesakitan. Mama juga turut merasai kesakitan itu adik...Muka terus jadi monyok...kesian adik Qayyum...  
 
Next appoinment 29.12.2010. Semoga dipermudahkan juga segala urusan adik Qayyum. Sempatlah adik Qayyum sambut beday 27.12.2010.