23 September 2016

Produk Seqy Beauty Skincare Sesuai Untuk Kulit Bermasalah

Aku jarang nak review produk-produk skincare sebab aku tak jumpa produk sinkcare yang betul-betul mujarab ngan kulit muka aku. So, aku malas nak buat review percuma setiap kali guna produk tertentu.
Kult muka aku jenis sensitip. Ingatkan hati je sensitip ... rupanya muka pun lagilah sensitip.
Jerawat dan aku berpisah tiada ... huhuhuhu ... Selalu henpon Oppo Abang Kembong jadi mangsa semata nak bagi muka nampak flawless gitew ... Tapi nak buat camno … jerawat dan aku takleh berpisah  ...
Sedih beb! Tengok muka kengkawan licin mulus macam Neolopa tapi muka hakak bak bulan mengambang. Memang perasaan down selalu menghantui aku terutama bila datang bulan tapi aku kena redha dengan pemberian Tuhan  :-|
Dari remaja sampai dah ada anak remaja, dah macam-macam produk skincare aku guna. Korang sebutlah produk apa yang boleh hilangkan jerawat ... mesti aku cuba. Dari yang murah sampailah ke mahal. Awalnya memang muka jadi cantik ... beberapa bulan kemudian ... mula nampak kesannya. Cuma kesannya pada aku adalah tidak baik malah makin teruk.
Last produk muka aku gunakan adalah jenama 'Donkey' (bukan nama sebenar :) ). Terkesan dengan iklan kat tv dan radio. Akupun trylah untuk kulit sensitip. 2-3 bulan pakai nampak flawless tapi still kuar jerawat bila time bendera jepun. Lepas 2-3 bulan pakai ... muka aku mula keluar jerawat batu. Jerawat yang jenis bernanah. Habis muka aku masa tu ... sedih yaamat! Pastu ...sebulan aku stop tak pakai apa-apa. Cuma pakai sabun 'Eppy' (bukan nama sebenar jugak). Still camtu gak muka aku ... sedihnya tengok muka sendiri. Aku research lagi 2-3 produk yang tengah hot kat pasaran. Ada banyak terutama produk-produk nyah-nyah ni. Cantiknya aku nengok dorang ... tapi aku cuba try test tak mau terpengaruh lagi. Aku syak mungkin muka aku takleh guna bahan yang mengandungi bahan kimia kot.
Mengikut kajian aku, kebanyakkan produk skincare yang aku guna sebelum ni ada mengandungi bahan kimia. Tu pasal muka cepat cantik kot tapi sekejap je. Lama-lama jadi mak lampir. Itu pengalaman akulah. Tak semua yang sesuai kan. Macam adik ngan mak aku ... okay je dorang pakai brand yang tengah femes sekarang ni. Adik aku pakai skincare 'Taton' (nama samaran) ... cantik je muka dia. Aku tak sesuai plak ... huhuhu ...
Alternatifnya, aku kena cari produk skincare yang bebas bahan kimia kot. Maybe mengambil masa yang panjang tapi kalau kesannya menakjubkan apa salahnya mencuba kan ...
Perubahan selepas sebulan ... Jerawat bernanah kian pulih ... Abaikan kekembangan hakak ek  :lol:
Inilah Produk Seqy Beauty (isi dalamnya akan aku kupas kemudian)
Mungkin produk Seqy Beauty masih belum terkenal seperti jenama-jenama yang tengah femes sekarang ni. Aku nekadkan hati nak cuba walaupun produk ni agak mahal jugaklah. Lepas tengok review pengguna Seqy Beauty, aku nekad nak cuba. Yang penting Produk Seqy Beauty bebas bahan kimia :)
Alhamdulillah, aku pakai produk Seqy Beauty ni masa jerawat nanah aku tengah membiak dengan jayanya. Dalam 2 minggu guna, jerawat dah kecut dah hilang sikit demi sedikit. Suka sangat. Tapi tak boleh suka jugak. Kena tunggu 2-3 bulan lagi ... baru tau hebat ke tidak produk Seqy Beauty.
Nanti Akak Kembang sambung lagi ek ... kalu korang berkenan nak cuba Produk Seqy Beauty ni boleh contact :
P/S : Iklan ini adalah percuma jer ... hehehehe ...

No comments:

Post a Comment